Geoblog.pl    Rybak    Podróże    49.kraje nadbałtyckie ciąg dalszy    docieramy do hostelu

docieramy do hostelu

Estonia
Estonia, Tallin

po niecałych czternastu godzinach docieramy na miejsce. Pokój będzie gotowy na 14, mamy więc czas na wstępne zwiedzanie miasta. Z hostelu do centrum kroków parę więc idziemy. Kolega mówił że Tallin jest ładny i fakt, jest naprawdę urokliwy. Uliczki wąskie, zabytki co krok i targ na głównym placu robią wrażenie. Do tego mnóstwo sklepików, pubów i restauracyjek. Ceny nie najniższe, piwo 3-7 euro, obiad 10-20, zapewne na kieszeń Estończyków i licznych Finów, dla nas ciut wysokie. O 14 meldujemy się w hostelu i potwierdza się że jest miły i przytulny. Potem znów na spacer i dodatkowo na przystań w celu zakupu biletów na prom do Helsinek. Wybraliśmy promy firmy Tallink, cena biletów w dwie strony 31 euro, dzieci 16. Jutro o 7:30 płyniemy, powrót 20:30. Hostel leży koło pomnika ofiar katastrofy promu "Estonia" i baszty Małgorzaty na ścianie której jest umocowana tablica pamiątkowa ORP "Orzeł". Kończymy zwiedzanie dolnego miasta, a potem wybieramy się na górne na którym dumnie stoi sobór św. Aleksandra Newskiego. Późny wieczorem wracamy do pokoju i padamy, zmęczenie daje o sobie znać, a z samego rana trzeba na prom.