Geoblog.pl    Rybak    Podróże    54. Toskania i dodatki    "manhattan średniowiecza" w Toskanii

"manhattan średniowiecza" w Toskanii

Włochy
Włochy, San Gimignano

Miasto, zwane "Manhattanem średniowiecza", słynne jest z czworokątnych wież budowanych przez bogatych mieszkańców w XIII-XV w pełniących funkcje obronne, podkreślały też zamożność właścicieli. Miasto rozkwitło pod koniec średniowiecza, dzięki położeniu pomiędzy Florencją i Sieną na szlaku handlowym. Upadek spowodowało przeniesienie szlaku i zaraza z 1348 r. Dzięki temu do dziś ocalały zabytki San Gimignano, w tym kilkanaście wież, oraz dawna katedra, a obecnie kolegiata Santa Maria Assunta z XII w., z freskami Bartolo di Fredi. W centrum miasta znajdują się dwa place: Piazza della Cisterna i Piazza del Duomo. Na jednym z nich sprzedają najlepsze lody we Włoszech. Polecam, są naprawdę doskonałe. Poza tym chyba nam wszystkim to miasto podobało się najbardziej, więc jeśli będziecie w pobliżu Sieny to TRZEBA je zobaczyć. Maćku, bardzo dziękujemy że nas namówiłeś na zwiedzenie tego miejsca, było warto